Dr. William H. Bates összes írása

Ezen az oldalon Bates, amerikai szemész, a látástréning kidolgozójának összes írása olvasható

Semmit sem láthatsz tökéletesen, hacsak nem láttad azt korábban. Amikor a szem egy ismeretlen tárgyat néz, mindig többé vagy kevésbé "megerőlteti magát", hogy megnézze, így fénytörési hiba alakul ki. Amikor a gyerekek ismeretlen írást vagy ábrát néznek a táblán, messzebb lévő térképeket, táblázatokat, vagy képeket, a retinoszkóp mindig azt mutatja, hogy rövidlátás alakul ki, annak ellenére, hogy a látásuk egyébként jó. Ugyanez történik, amikor felnőttek néznek ismeretlen tárgyakat a távolban. De amikor a szem egy ismerős dologra néz, a helyzet egészen más. Nem csak megerőltetés nélkül néz ilyenkor, de innen átnéz egy ismeretlen tárgyra, nem alakul ki olyan mértékű megeröltetés, mint a fenti esetben.

Ez a tény felhasználható a szellemi túlterhelés legyőzésére, mert a gyerekek igen csak ki vannak téve ilyennek a modern oktatási rendszerben. Lehetetlen tökéletesen látni valamit, amikor a tudat terhelésnek érez egy feladatot. De ha a gyerekek képessé válnak arra, hogy igy ellazuljanak ismerős tárgy nézése esetén, akkor meg lehet nekik tanítani, néha hihetetlenül rövid idő alatt, hogy megtartsák az ellazult állapotot akkor is, amikor ismeretlen tárgyakat néznek.

Ezt akkor figyeltem meg, amikor 1500 iskolás gyerek szemét vizsgáltam meg. Sok esetben, amikor a gyerekek nem tudták végig olvasni a Snellen táblát, elolvastattam velük másodszor vagy harmadszor. Igy gyakran megtörtént, hogy végül az egész táblát tökéletes látással tudták elolvasni. A következtetésem tehát az, hogy a látást javította a Snellen tábla olvasgatása. Egyik osztályban találtam egy fiút, aki először nagyon rövidlátónak mutatkozott, de aztán egy kis bátorítássalaz összes betűt eolvasta. A tanárnő kérdezett a fiú látásáról, mert ő is úgy tudta, hogy a gyerek nagyon „rövidlátó". Amikor mondtam, hogy a látása tökéletes, nem hitt a fülének. Arra gondolt, hogy a fiú kívülről megtanulta a betűket vagy egy másik gyerek súgott neki. Ugyanis a tanuló eddig nem látta az írást meg az ábrákat a táblán, nem látta a térképeket, és a táblázatokat sem a falon, és nem ismert meg senkit az utcán. A tanárnő megkért, hogy teszteljem újra a fiú látását, amit megtettem, nagyon alaposan, a tanárnő jelenlétében. A hiba forrásokat, amit a tanárnő jól ismert, kiküszöböltük. A fiú újra elolvasta az összes betűt a táblán. Aztán a tanárnő tesztelte a fiú látását. Szavakat és ábrákat rajzolt a táblára és kérte, hogy olvassa el. A fiú hibátlanul megtette. Aztán megint írt a táblára, amit a fiú ugyanolyan jól elolvasott. Végül arra kérte, hogy mondja meg, hogy hány óra van azon az órán, ami 25 láb távolságban volt. A válasz szintén helyes volt. A helyzet szinte drámaian hatott Mindkét tanár és a gyerekek is rendkívül érdeklődőek lettek. 3 másik hasonló esetet is találtunk az osztályban. Távoli látásuk nagyon rossz volt, de rendbe jött néhány perc alatt. Nem meglepő, hogy a szemléltetés hatására a tanár kérte, hogy legyen egy állandó Snellen tábla kitéve az osztályban. Megmondtuk a gyerekeknek, hogy olvassák el napontaa azokat a legkisebb betűket, amit még látnak helyükről mindkét szemmel együtt és külön-külön is, miközben a másikat eltakarják tenyerükkel úgy, hogy ne nyomják meg a szemgolyót. Akiknek a látása rossz volt, megkérték, hogy többször olvassák el a táblát napi rendszerességgel.

Kiderült, hogy a gyakorlatok fejlesztették a látást, látták újra a táblát, nem fájt annyit a fejük a szem eröltetésétől és minden más kényelmetlenség megszűnt, ami a rossz látásnak volt betudható.

Egy 6 és 8 év közötti gyerekekből álló 40 fős osztályban 30 gyereknek volt jó a látása az ellenőrzéskor. A többiek később gyógyultak meg a tanár felügyelete alatt a Snellen táblával való gyakorlás során. Ez a tanár 15 éven keresztül minden iskolakezdéskor feljegyezte a látási adatokat és az összes gyerek látta a táblát a helyéről. De év végén mindenki arról panaszkodott, hogy már nem látja annyira, aki 10 lábnál nagyobb távolságban ült. Ez a tanár, miután megtanulta az ismerős betűk látásjavító hatását, kapott egy Snellen táblát és kérte a gyerekeket, hogy olvassák el a helyükről minden nap. Az eredmény az lett, hogy nyolc éven keresztül nem volt olyan tanuló, akinek elromlott volna a látása.

Ez a tanár úgy tudta, hogy az állandó látásromlást az okozza, hogy az osztálya az alagsorban volt, ahol soha sem volt elegendő fény. De a jól megvilágított osztályokban is ugyanez volt a helyzet. Miután a jól megvilágított és a gyengén megvilágított osztályteremben is bevezették a Snellen táblát, és a gyerekek minden nap olvasgatták azt, a látásromlás nemcsak megállt, hanem javult. Az elfogaddott szintnél gyengébb látás meggyógyult, míg a tökéletes látással rendelkező gyerekek szeme másfélszeres, kétszerest- 20/15-öt vagy 20/10-et- látott. Nem csak a távoli látásproblémák gyógyultak meg, hanem közben a közeli tárgyak látása is fejlődött.

Mr. J. Nelson Kelly, a Grand forksi iskolák tanfelügyelőjének kérésére a rendszert bevezettük a város összes iskolájába és 8 éven keresztül folymatosan teszteltük. Ez idő alatt majdnem megszünt a rövidlátás a gyerekek között. Kezdetben 6 % volt, és most kevesebb, mint 1 %.





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 29
Tegnapi: 81
Heti: 216
Havi: 821
Össz.: 209 983

Látogatottság növelés
Oldal: XXVII. A rövidlátás és más fénytörési hiba megelőzése és gyógyítása az iskolában: egy sikeres módsze
Dr. William H. Bates összes írása - © 2008 - 2017 - bates-osszes.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weblap készítő egyszerű. Weboldalak létrehozására: Ingyen weblap

Adatvédelmi Nyilatkozat

A HuPont.hu ingyen honlap látogatók száma jelen pillanatban:


▲   Itt: dr bates tökéletes látás szemüveg nélkül - Vatera.hu
X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »